ranking wózków głębokich dla malucha
fot. unsplash.com

Rodzaj zastosowanego zawieszenia w wózku dziecięcym znacząco wpływa na komfort jazdy i prowadzenie pojazdu. Jak wybrać zawieszenie, aby zapewnić komfort dziecku i łatwość w prowadzeniu wózka?

W pierwszej kolejności zauważamy między wózkami różnicę w wyglądzie i wielkości. Mało kto na początkowym etapie wyboru zwraca uwagę na zawieszenie. Jednak wystarczy lepiej przyjrzeć się kilku modelom oraz poprowadzić każdy z nich po sklepie, aby zauważyć tę różnicę. Przede wszystkim objawia się to w możliwości bujania wózkiem na boki. Jedne wózki pozwalają na bardzo łatwe bujanie nimi na boki, inne całkowicie je uniemożliwiają, a jeszcze inne pozwalają, ale w bardzo ograniczonym zakresie. Wszystko zależy właśnie od rodzaju zawieszenia, które zostało zastosowane w konkretnym modelu wózka. Zawieszenie wpływa także znacząco na komfort jazdy malucha. W połączeniu z różnymi rodzajami kół, dane zawieszenie może zachowywać się zupełnie inaczej i wpływać na odczuwanie przez niemowlaka każdej nierówności terenu. 

najlepszy wózek dla dziecka
fot. pixabay. com

Zawieszenie na wahaczach

Amortyzatory w tym typie zawieszenia montuje się na ramie stelaża tuż przy kołach. Cały mechanizm zawieszenia bardzo płynnie odchyla się podczas prowadzenia wózka i w ten sposób amortyzuje wszelkie wstrząsy i drgania podczas jazdy po terenie z niewielkimi nierównościami. W zależności od modelu wózka, wahacze mogą pozostać widoczne na zewnątrz lub mogły zostać ukryte wewnątrz stelaża i wtedy nie będą widoczne dla oczu. Mimo dość dobrej amortyzacji, którą oferuje zawieszenie na wahaczach, większość rodziców uważa je za twarde. Świetnie poradzi sobie z parkowymi alejkami i miejskimi chodnikami, które charakteryzuje stosunkowo niewielki odsetek nierówności. Wybierając się na spacer do lasu lub na polną drogę, może okazać się, ze taki wózek będzie dość mocno podskakiwał na każdej napotkanej nierówności. Przełoży się to na bolesne odczuwanie przez dziecko każdego wzniesienia. 

Zawieszenie na paskach

Jest to dość popularny rodzaj zawieszenia. Dolna i górna część stelaża wózka jest połączona skórzanymi paskami. Ogromną zaletą tego zawieszenia jest brak jakichkolwiek odgłosów podczas użytkowania. Natomiast takie rozwiązanie ma też swoją wadę. Po dłuższym czasie użytkowania, paski rozciągają się. Wpływa to na opuszczenie się ramy wózka. Konieczne będzie regularne napinanie pasków lub ich całkowita wymiana na nowe. Wózek z zawieszeniem na paskach umożliwia bujanie nim na boki, ale nie każdy model zaoferuje dokładnie taki sam zakres tego ruchu. Dzięki temu, że paski są miękkie to wózek z tego typu zawieszeniem poradzi sobie na drogach równych i wyboistych. Pamiętaj jednak, że każdy pasek działa oddzielnie. Jeżeli jedno z kół wózka wpadnie w dziurę w drodze, wózek może przechylić się niebezpiecznie na jedna ze stron.

najlepsze wózki 2w1 dla dzieci
fot. unsplash.com

Zawieszenie na sprężynach

Jest to rodzaj zawieszenia ukrytego w ramie wózka. Nie w każdym modelu sprężyny są całkowicie ukryte, ale w znacznej większości wózków właśnie tak jest. Należy pamiętać, że wózki z zawieszeniem sprężynowym nie zawsze umożliwiają bujanie nimi na boki. Należy zapoznać się z instrukcją danego modelu, aby się tego dowiedzieć. Najczęściej jednak, producent oferuje tylko i wyłącznie bujanie w przód oraz w tył. Jeżeli producent nie napisał o innej możliwości, bujając na boki możesz uszkodzić sprężyny. Z uwagi na twardość zawieszenia, wózki z takim tropem nie sprawdzą się na drogach nierównych. Warto jednak upewnić się, czy dany model wózka nie posiada możliwości regulacji twardości zawieszenia. Dzięki temu, rodzic lub opiekun będzie mógł z łatwością ustawić zawieszenie na miękkie lub twarde, w zależności od tego po jakim terenie się porusza. Nie w każdym modelu da się to łatwo zmienić. Może się okazać, że Twój model wózka oferuje skomplikowaną konfiguracje zmiany twardości i niestety, ale w plenerze nie uda się tego dokonać. 

Zawieszenie w spacerówkach

Niektóre modele wózków spacerowych w ogóle nie posiadają zawieszenia. Ich konstrukcja jest niezwykle twarda, a cała amortyzacja skupia się na kółkach. W zależności od tego, czy będziesz spacerować po miejskich alejkach czy też leśnych drogach, powinnaś zwrócić uwagę na sztywność. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here